Ägare, förvaltare och gäster har möjlighet att betygsätta vistelsen efter att den är över. Nedan är en förkortad lista över våra riktlinjer för recensioner. Läs artikeln nedan för mer information om vårt system med dubbelriktade betyg. Hela listan med riktlinjer för innehåll hittar du genom att klicka här

Nedan finns några riktlinjer för att skriva en recension:
  • Var noggrann och detaljerad. Recensioner måste fokusera på resenärens erfarenhet efter att ha hyrt boendet. Generellt beskrivs själva vistelsen, men du kan även berätta om andra faktorer som relaterar till hyresprocessen, såsom förfrågningar och bokningar.
  • Skydda din och andras identitet. Dela inte ägarens eller fastighetsförvaltarens efternamn, adress, telefonnummer eller e-postadress. Vi rekommenderar att du även håller dina egna uppgifter privata. Om recensionen innehåller privat information kommer den inte att godkännas. 
  • Avslöja inga priser. Alla medlemmar har möjlighet att ändra eller förhandla fram ett pris med boendet. Om recensionen innehåller priser kommer den inte att godkännas.
  • Publicera ingenting som inte är ditt. Användare måste ha juridiska rättigheter till det innehåll de skickar in.
  • Visa respekt. Var inte diskriminerande eller otrevlig mot andra. Publicera inte en recension eller ett svar i syfte att utpressa ägare eller resenär på pengar eller i annat syfte. Recensioner är till för att hjälpa framtida resenärer, inte för att den ena parten ska kunna hota den andra.
Hela listan med riktlinjer för innehåll hittar du genom att klicka här

Behörighet
  • Ägare och förvaltare kan inte recensera sitt eget boende.
  • Resenärer måste ha bott på semesterboendet och uppvisa bevis på vistelse. Mer information hittar du bland våra fullständiga riktlinjer.
  • Recensionen måste skickas in inom ett år efter din vistelse. När en recension har skickats in har den andra parten 14 dagar att skicka in sin recension.