Vanliga problem med kreditkort: 

Se till att all kreditkorts- och faktureringsinformation anges korrekt, att kortets giltighetstid inte har löpt ut, och att kostnaden för bokningen inte överstiger kreditkortets transaktionsgräns. Vissa banker kan begränsa möjligheten att betala online eller blockera transaktioner som skydd mot bedrägerier. Om problemet kvarstår efter att du har kontrollerat denna information ska du kontakta din bank. 

Andra möjliga skäl till att en betalning inte går igenom: 

Kontrollera att hyreskontraktet har godkänts, att datumen du försöker boka fortfarande är tillgängliga, att betalningsbegäran inte har annullerats och att bokningen inte har avbokats. Var försiktig så att du inte klickar mer än en gång på knappen Skicka när du utför betalningen. En betalning kan ta flera minuter att bearbeta efter att du har accepterat en bokning. 

När du har åtgärdat ett problem som kan ha förhindrat betalningen bör du vänta minst två timmar innan du försöker betala på nytt. Du kan även prova att använda en annan webbläsare eller rensa cacheminne och cookies innan du genomför en ny betalning.

Länder där du inte kan utföra betalningar:

Vissa annonser kan inte ta emot betalningar online från följande länder. Om din bank är baserad i något av dessa länder kan onlinebetalningen inte genomföras:
  • Afghanistan
  • Albanien
  • Algeriet
  • Angola
  • Centralafrikanska republiken
  • Tchad
  • Elfenbenskusten
  • Kuba
  • Kongo-Kinshasa
  • Iran
  • Irak
  • Libyen
  • Myanmar
  • Nigeria
  • Nordkorea
  • Pakistan
  • São Tomé och Príncipe
  • Saudiarabien
  • Somalia
  • Sudan
  • Syrien
Kontakta vårt kundsupportteam om du behöver ytterligare hjälp.