Översikt
Ägare och fastighetsskötare kan lämna recensioner om gäster som bokar genom våra sidor. Dessa omdömen sammanställs sedan och ett genomsnitt visas för ägare som tillåter onlinebokning när en resenär skickar in en bokningsförfrågan. Om recensioner har lämnats för resenären av tidigare ägare visas genomsnittet längst upp i konversationen i ägarens eller fastighetsförvaltarens inbox.

E-postmeddelande
Om resenären bokar genom HomeAways betalningssida kommer ägaren eller fastighetsskötaren att se ett kort i sin marknadsöversikt som de kan använda för att lämna ett omdöme om gästerna på utcheckningsdagen. Om ägaren inte har lämnat ett omdöme om gästen kommer de få ett e-postmeddelande tre dagar efter utcheckningsdagen. Ägaren kan ge resenären mellan en och fem stjärnor i betyg, baserat på helhetsupplevelse, renlighet, kommunikation och hur väl husreglerna har följts. Det finns inga rutor med fritext. Resenären kan också lämna en recension om ägaren och bostaden via länken i e-postmeddelandet. Resenären mottar ett e-postmeddelande för att skicka in en recension på utcheckningsdagen. Gäster kan också skicka in en recension i sektionen Mina resor på sitt gästkonto.

Tidslinje
HomeAway har ett system med dubbelriktade betyg, så att både resenärer och ägare kan betygsätta vistelsen. Resenärer och ägare får ett år på sig att lämna sina omdömen, men när en av dem har lämnat sitt omdöme får den andre 14 dagar på sig att skicka in sitt. Under den här 14-dagarsperioden är alla omdömen privata. När de 14 dagarna har gått eller båda parter slutfört sina omdömen kommer recensioner visas på sidan. Efter att de 14 dagarna har gått kan ägare och resenärer inte redigera sina omdömen.

Visning
Resenärsrecensioner är inte offentliga. Ägare och fastighetsskötare med onlinebokning kan se det genomsnittliga stjärnbetyget för de resenärer som de kommunicerar med. När en bokning har slutförts kommer ägare att fortsätta ha tillgång till att se resenärens genomsnittliga betyg. Andra resenärer, ägare utan onlinebokning och ägare som inte kommunicerar med resenären kommer inte att kunna se resenärens omdöme. Resenärer som får omdömen kommer att kunna se sitt betyg på sin profil. Dessutom får de e-postmeddelande när nya omdömen tillkommer. Detta e-postmeddelande skickas inte under den privata 14-dagarsperioden, såvida inte båda parter redan har lämnat sina omdömen.