Varför ska jag bekräfta min identitet? 
Genom att bekräfta din identitet bygger du tillit på plattformen och det är mer sannolikt att din bokningsförfrågan godkänns i och med att du visar fastighetsägare och -förvaltare att du är en riktig gäst.

Behöver jag bekräfta min identitet mer än en gång?
Vi rekommenderar att du skapar ett gästkonto och loggar in innan du skickar bokningsförfrågningar för att undvika att behöva bekräfta din identitet mer än en gång. 

Vilka sorts uppgifter behöver jag uppge för att bekräfta min identitet?
För att bekräfta din identitet kan vi be dig att uppge uppgifter som ditt förnamn och efternamn, din e-postadress, ditt mobilnummer, din fysiska adress och ditt födelsedatum.

Vilka uppgifter får ägaren eller fastighetsförvaltaren se?
På HomeAway är vi måna om ditt privatliv. Efter att du har bekräftats kommer fastighetsägare och -förvaltare enbart att kunna se att du är en verifierad resenär. Liksom för alla bokningsförfrågningar kommer din grundinformation (t.ex. e-postadress, telefonnummer osv.) att synas för fastighetsägare och -förvaltare efter att din förfrågan har godkänts, så att ni kan kommunicera om resan. 

Behöver jag bekräfta min identitet för att kunna använda sidan eller boka en bostad?
Det krävs för närvarande inte att du bekräftar din identitet för att använda sidan eller boka en bostad. Däremot bidrar verifiering av din identitet till att du bygger tillit med ägare och fastighetsförvaltare, och det är mer sannolikt att dina bokningsförfrågningar accepteras om du gör det. Observera att om du bokar en bostad i Spanien är det ett krav enligt lag att visa id.

Jag har fått ett meddelande som säger att mina uppgifter inte kunde bekräftas för tillfället. Vad innebär det? 
Din bokningsförfrågan har skickats till ägaren eller fastighetsförvaltaren men vi kunde inte bekräfta dina uppgifter den här gången. Du kan ombes att bekräfta dina uppgifter igen nästa gång du skickar en bokningsförfrågan.